Fri frakt till postkontoret på alla beställningar över 999,00 - annars endast 59,95
Super kundtjänst

Super kundtjänst

Säker betalning

Säker betalning

Snabb leverans

Snabb leverans

GLS / Postnord

Leverans och returer

Leveransinformation

Fraktmetoder och priser

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 999,- till närmaste PostNord Parcel Shop

Om du beställer för mindre än 999,- är det fortfarande billigt att få din beställning skickad. För att ge bästa service erbjuder vi olika typer av frakt med PostNord – t.ex. till postkontor/paketshop, hemleverans eller företag.

Fri frakt:

För att få fri frakt måste du beställa minst 999,-. Vid fri frakt skickas paketet utan leverans till närmaste PostNord Parcel Shop, Postbutik, Nærboks eller Pakkeboks. Läs mer nedan.

Utan leverans till adressen:

Om du väljer obeställd frakt måste du besöka närmaste postkontor, paketshop eller paketbox inom 7 arbetsdagar för att hämta ditt paket. Du kommer att meddelas via SMS och/eller e-post att ditt paket är redo att hämtas och var du kan hämta det. När du checkar ut kan du välja var du vill hämta ditt paket.

Observera att det kan förekomma situationer där transportören levererar till en annan paketcentral av utrymmesskäl. Om paketbutiken ligger mer än 5 km från den valda butiken kontaktar transportföretaget dig för att hitta en alternativ lösning.

Med leverans till adressen:

Paketet levereras till din dörr med paketpost, och om du inte är hemma måste du besöka närmaste postkontor, postbutik eller paketbox inom 7 arbetsdagar. Om kuriren har varit där utan att du har varit hemma lämnar han ett meddelande till dig.

Observera att vi endast kan skicka högst 20 kg till ett paket/postkontor, och vi förbehåller oss därför rätten att dela upp beställningen i två paket eller använda hemleverans i sådana fall. Naturligtvis utan extra kostnad för dig 🙂

Observera:

Om beställningen inte hämtas eller vägras, returneras varan till vår adress. Du står för kostnaden för returfrakt och eventuell återtransport av varorna.

Hur packar vi?

När vi packar tänker vi alltid på miljön. Både våra kartonger och paketfyllningar är tillverkade av 100 % återvinningsbar kartong och papper. Vår paketfyllning är “skrynkligt” papper som kan jämnas ut och som inte tar mycket plats i återvinningsbehållaren.

Försändelser till utlandet

Fri frakt är endast tillgänglig för beställningar som ska levereras i Sverige. Om du beställer för leverans utomlands beräknar webbshopen automatiskt fraktkostnaden.

Leveranstid

Du kan alltid se den beräknade leveranstiden innan du gör din beställning. Leveranstiden för varje produkt anges på produktinfosidan. De allra flesta produkter finns i lager och har en leveranstid på endast 1-3 dagar. Om produkten inte finns i lager är leveranstiden normalt 3-14 dagar.

När vi talar om leveranstid räknas dagarna alltid som arbetsdagar. Lördagar, söndagar och helgdagar räknas alltså inte med.

Returnering och ångerrätt

Returnerar

Om du behöver returnera en eller flera produkter kan du göra så här:

  • Returnerade varor måste skickas eller levereras till vårt lager i Haderslev, Danmark.
  • Bifoga en kopia av fakturan så att vi vet vart vi ska skicka pengarna.
  • Beloppet läggs till på det betalkort som ursprungligen användes för beställningen.
  • Alternativt kan vi utfärda en kreditnota för beloppet, som skickas via e-post.
  • Om en annan artikel önskas måste den beställas i en ny beställning – det går alltså inte att byta direkt mot en annan artikel.

Vi erbjuder 100 dagars ångerrätt från inköpsdatumet.

Vår returadress är:

BakBoden.se
Gammelbrovej 4
6100 Haderslev, Danmark

Returer måste skickas med kurir till vår företagsadress – vi kan inte hämta varor från lager eller paketlådor.

Ångerrätt och annullering av en beställning
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Detta innebär att du som kund har 14 dagar* på dig att ångra ditt köp och meddela oss. Du har sedan ytterligare 14 dagar på dig att returnera produkten till oss. Du kan också ångra ditt köp även om du har packat upp varan. Om du väljer att ångra köpet av en vara som har packats upp ur originalförpackningen, är du ansvarig för all värdeminskning av varan som orsakas av att du hanterar varan på annat sätt än vad som är nödvändigt för att testa den på det normala sätt som du annars skulle göra i en fysisk butik. Om föremålet har förlorat i värde och detta beror på att du har använt det på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa föremålets art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av inköpspriset. Det belopp som du kan få tillbaka motsvarar varornas handelsvärde.

Du kan ångra dig genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller genom att använda standardformuläret för ångerrätt, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte häva ditt köp genom att vägra ta emot varorna utan att meddela oss.

Det finns inget krav på att du returnerar varorna i originalförpackningen, men det är ditt ansvar att se till att varorna är ordentligt skyddade under transporten. Om du är osäker på om du vill behålla det du har köpt rekommenderar vi därför att du behåller lådan och andra förpackningar.

När du har gjort din beställning får du en orderbekräftelse på den e-postadress som du har angett. En beställning kan i regel inte avbrytas eller ändras när du har fått orderbekräftelsen, eftersom vi redan har börjat packa beställningen. Om det är möjligt försöker vi göra en ändring eller avbokning – vänligen kontakta oss så snart som möjligt.

*Vi har valt att förlänga den lagliga ångerrätten från 14 dagar till 100 dagar.

Observera också:
Om varan inte hämtas eller vägras kommer den att returneras till vår adress. Du står för kostnaden för returfrakt och eventuell återtransport av varorna.

Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte sägas upp:

Leverans av varor som sannolikt kommer att försämras eller bli föråldrade snabbt – inklusive livsmedel,

Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte kan returneras och där förseglingen har brutits efter leveransen,

Har du fått en skadad vara?

Vi skickar tusentals beställningar varje år. Tyvärr kan det hända att något är trasigt vid ankomsten. Om detta skulle hända är det bara att kontakta oss via e-post eller via kontaktformuläret på den här sidan så hittar vi en snabb lösning. Vanligtvis skickar vi en ny produkt.

Har vi inte svarat på din fråga? Klicka sedan på “Kontakta oss” så svarar vi så snart som möjligt 🙂

FÅ ETT E-POSTMEDDELANDE NÄR VARAN FINNS I LAGER IGEN! Vi meddelar dig när denna produkt finns i lager igen. Vi skickar ett e-postmeddelande till den adress du anger nedan.
E-post Kvantitet Vi delar inte din adress med någon annan, men du ger oss tillåtelse att skicka ett e-postmeddelande om att produkten finns i lager igen.