Super kundtjänst
Säker betalning
Snabb leverans
Allmän information om företaget
Alla transaktioner som görs från den här butiken sker mellan dig som kund och:
Företagets juridiska namn: BageBixen.dk ApS
Företagets smeknamn: BakBoden.se
– del av BageBixen.dk
Företag-nummer: DK36924489
År då BageBixen.dk grundades : 2013
Kontorsadress : Gammelbrovej 4, 6100 Haderslev, Danmark
Kontaktuppgifter
För all kontakt vänligen använd e-postadressen [email protected].
Beställning
Alla beställningar ska göras i webbutiken. När du handlar på BakBoden.se måste du ange ett antal uppgifter: namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Denna information är nödvändig eftersom vi naturligtvis måste veta vart vi ska skicka varorna, men också för att vi ska kunna kontakta dig om det uppstår problem med din beställning, t.ex. om det inte finns några varor i lager eller liknande.
Om du har några frågor om hur du använder webbutiken eller produkterna är du välkommen att kontakta oss.
Produktinformation
Vi lägger stor vikt vid bra och attraktiva produktbilder och korrekta produktbeskrivningar. Det händer dock att leverantörer ändrar till exempel färg eller förpackning på en produkt. Om du vill vara säker på att få exakt den färg som du ser på bilderna, vänligen kontakta oss innan du beställer.
Betalning
När du beställer varor från BakBoden.se kan du välja att betala din beställning på något av följande sätt – vi handlar alltid i svenska kronor:
Betalkort
Om du betalar med kreditkort dras pengarna från ditt konto när varorna skickas. Själva betalningen sker, för att skydda dina uppgifter, via en säker anslutning till inlösaren.
Det finns inga betalningsavgifter på privata betalkort, men på företagets betalkort kan det förekomma en betalningsavgift i enlighet med gällande EU-regler.
MOMS
Alla priser som visas i butiken på BakBoden.se inkluderar 25 % dansk moms, förutsatt att din IP-adress är inom EU.
Leverans
Beställningar på BakBoden.se levereras Post Nord till önskad leveransadress i Sverige, Danmark, Norge, Grönland eller Färöarna. Om du vill ha leverans till ett annat land än det som nämns, vänligen kontakta kundtjänsten för att få ett fraktpris. I beställningsprocessen kan du välja mellan de leveransmetoder som finns tillgängliga för din beställning.
Normalt skickas din beställning inom en arbetsdag efter att vi har tagit emot din betalning. Lägg till Post Nords frakttider. Den totala leveranstiden förväntas vara 1-3 arbetsdagar.
Observera att det under sommaren kan vara så varmt att beställd choklad kan smälta under leveransen och ändra form. Vårt lager är alltid kylt, men Post Nords lastbilar är inte kylda. Vi rekommenderar leverans till en paketbutik eftersom paketen inte lämnas i bilen och håller sig varma hela dagen.
Observera också att det kan uppstå situationer där fraktbolaget levererar till en annan paketcentral på grund av utrymmesproblem. Om lagret ligger mer än 5 km från det valda lagret kommer transportföretaget att kontakta dig för att hitta en alternativ lösning.
Rätt till återkallelse och annullering av en beställning
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Det innebär att du som kund har 14 dagar* på dig att ångra ditt köp och meddela oss. Du har sedan ytterligare 14 dagar på dig att returnera produkten till oss. Du kan också ångra ditt köp även om du har packat upp produkten. Om du väljer att ångra köpet av en vara som har packats upp ur originalförpackningen, är du ansvarig för all värdeminskning av varan som orsakas av att du hanterar varan på annat sätt än vad som är nödvändigt för att testa den på det normala sätt som du annars skulle göra i en fysisk butik. Om varorna har förlorat i värde på grund av att du har använt dem på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av inköpspriset. Det belopp som du kan få tillbaka är varornas handelsvärde.
Du kan ångra dig genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller genom att använda standardformuläret för ångerrätt som du hittar längst ner i villkoren.
Du kan inte häva ditt köp genom att vägra att ta emot varorna utan att samtidigt meddela oss detta.
Det finns inget krav på att du returnerar varorna i originalförpackningen, men det är ditt ansvar att se till att varorna är ordentligt skyddade under transporten. Om du är osäker på om du vill behålla det du har köpt rekommenderar vi därför att du behåller lådan och andra förpackningar om du är osäker på om du vill behålla det du har köpt.
När du har gjort din beställning får du en orderbekräftelse på den e-postadress som du har angett. En beställning kan i regel inte avbrytas eller ändras när du har fått orderbekräftelsen, eftersom vi redan har börjat packa beställningen. Om det är möjligt försöker vi göra en ändring eller avbokning – vänligen kontakta oss så snart som möjligt.
*Vi har valt att förlänga den lagliga ångerrätten från 14 dagar till 100 dagar.
Observera också:
Om varan inte hämtas eller vägras, returneras varan till vår adress. Du står för kostnaden för returfrakt och eventuell ny leverans av varan.
Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte sägas upp:
Leverans av varor som sannolikt försämras eller blir föråldrade snabbt – inklusive livsmedel,
Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte kan returneras och där förseglingen har brutits efter leveransen,
Återbetalning av köpeskillingen
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om föremålet är skadat drar vi av det belopp som du är ansvarig för.
Vi kommer att återbetala alla betalningar som vi fått från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra leveranskostnader om du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som vi erbjuder), inom 14 dagar från den dag då vi tar emot ditt meddelande om uppsägning.
Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varorna, om du inte skickar oss ett bevis på att du har returnerat dem.
Rätt att klaga
När du handlar hos oss som konsument gäller reglerna i lagen om försäljning av varor.
Detta innebär att du har rätt att klaga i 24 månader.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på den specifika situationen.
Du måste göra ett klagomål inom en “rimlig tid” efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet, kommer klagomålet alltid att vara i tid.
Kontakta oss på [email protected] för att få en returetikett för reklamationer.
Om klagomålet inte är berättigat förbehåller vi oss rätten att debitera dig den faktiska fraktkostnaden.
Om klagomålet är berättigat kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Varorna ska alltid returneras i en korrekt förpackning. Kom också ihåg att skaffa ett kvitto på avsändningen så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.
Integritetspolicy
Läs vår sekretesspolicy (GPDR) här.
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Klagomålsförfarandet
Om du är konsument och vill klaga på ditt köp kan du kontakta oss på [email protected]. Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Nævnenes Hus klagomålsportal.
För att kunna lämna in ett klagomål måste den produkt eller tjänst som du vill klaga på ha kostat minst 1.110 danska kronor och högst 100.000 danska kronor. För klagomål på kläder och skor måste priset dock ha varit minst 720 danska kronor. Det finns en avgift för att behandla klagomålet.
När du handlar i en e-märkt butik kan du få ditt ärende behandlat kostnadsfritt – oavsett belopp. Läs mer här.
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens klagomålsportal här – http://ec.europa.eu/odr
Kan ändras:
BakBoden.se förbehåller sig rätten att ändra och uppdatera de villkor som gäller för denna webbplats. Det är därför viktigt att du håller dig informerad om eventuella ändringar.
När du handlar på BakBoden.se accepterar du våra handelsvillkor och vår returpolicy som beskrivs på den här sidan.
Standardformulär för återkallelse:
(Denna blankett fylls i och returneras endast om ångerrätten utövas).
Till:
BakBoden.se
Gammelbrovej 4
6100 Haderslev
Danmark
E-post: [email protected]
Jag informerar dig härmed om att jag vill utöva min ångerrätt i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________
Beställd den: _______________________________ Mottagen den: _______________________________
Konsumentens namn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Löpnummer: _________________________________________ Datum: _________________
Handelsvillkoren uppdaterades senast den 03.01.2023.
Besvarade vi inte din fråga? Klicka sedan på “Kontakta oss” så svarar vi så snart som möjligt.