Fri frakt till postkontoret på alla beställningar över 800,00 - annars endast 59,95
Super kundtjänst

Super kundtjänst

Säker betalning

Säker betalning

Snabb leverans

Snabb leverans

GLS / Postnord

VILLKOR OCH BESTÄMMELSER

Allmän information om företaget

Alla transaktioner som görs från denna butik görs mellan dig som kund och:

Företagets juridiska namn: BageBixen.dk ApS
Företagets smeknamn: BageBixen.dk
CVR-nummer: 36924489
År för inrättande av CVR-nummer: 2005
År då BageBixen.dk grundades : 2013
Omvandling till ApS: 2015
Kontorets adress: Gammelbrovej 4, Årøsund, 6100 Haderslev
Officiell webbadress: www.BageBixen.dk

Kontaktuppgifter
För all kontakt vänligen använd e-postadressen [email protected]
BageBixen.dk:s telefonnummer är: 50 44 24 25

Hur man beställer
Alla beställningar ska göras i webbshopen. När du handlar på BageBixen.dk måste du lämna ett antal uppgifter: namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Denna information är nödvändig för att vi ska veta vart vi ska skicka varorna, men också för att vi ska kunna kontakta dig om det uppstår några problem med din beställning, t.ex. slutsålda varor eller liknande.

Om du har några frågor om hur du använder webbshoppen eller produkterna är du alltid välkommen att kontakta oss.

Information om produkten
Vi lägger stor vikt vid bra, väldesignade produktbilder och korrekta produktbeskrivningar. Ibland ändrar dock leverantörerna t.ex. färg eller förpackning på en produkt. Om du vill vara helt säker på att få exakt den färg du ser på bilderna, bör du kontakta oss innan du beställer.

Betalning
När du beställer varor på BageBixen.dk kan du välja att betala för din beställning på ett av följande sätt – vi handlar alltid i danska kronor:

Betalkort eller MobilePay
Om du betalar med kreditkort dras pengarna från ditt konto när varorna skickas. För att skydda dina uppgifter sker själva betalningen via en säker anslutning till inlösaren.
På BageBixen.dk kan du betala med följande kort: Dankort, VISA, MasterCard, VISA Electron och MaestroCard. Vi tar inte ut några kortavgifter för kort som utfärdats till privatpersoner. Betalningskort som utfärdats för företag kan vara föremål för en betalningsavgift, som kommer att anges innan köpet slutförs.

EAN-faktura
Offentliga organisationer kan betala med EAN-nummer, varvid vi skickar en EAN-faktura till dig. Det tillkommer inga extra avgifter i samband med EAN-betalning.

Moms
Alla priser som visas i shoppen BageBixen.dk är inkl. 25% dansk moms om din IP-adress är inom EU.

Leverans
Beställningar på BageBixen.dk levereras med GLS eller Post Nord till önskad leveransadress i Danmark, Sverige, Norge, Grönland eller Färöarna. Om du vill ha leverans till ett annat land än de som anges i listan, vänligen kontakta kundtjänst för ett fraktpris. Under beställningsprocessen kommer du att kunna välja mellan de tillgängliga leveransalternativen för din beställning.

Normalt skickas din beställning inom en arbetsdag efter att vi har mottagit din betalning. Lägg till GLS eller Post Nords leveranstider. Den totala leveranstiden förväntas vara 1-3 arbetsdagar.

Observera att det under sommarperioden kan vara så varmt att den beställda chokladen kan smälta under leveransen och ändra form. Vårt lager är alltid kylt, men det är inte Post Nord och GLS-transportörerna. Vi rekommenderar leverans till en paketbutik eftersom paketen inte sitter i bilen och är varma hela dagen.

Observera också att det kan finnas situationer där transportören levererar till ett annat paketcenter på grund av utrymmesbegränsningar. Om paketbutiken ligger mer än 5 km från den valda butiken kontaktar transportföretaget dig för att hitta en alternativ lösning.

Läs mycket, mycket mer om leverans, priser och frakt HÄR

Ångerrätt och annullering av en beställning
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Detta innebär att du som kund har 14 dagar* på dig att ångra ditt köp och meddela oss. Du har sedan ytterligare 14 dagar på dig att returnera produkten till oss. Du kan också ångra ditt köp även om du har packat upp varan. Om du väljer att ångra köpet av en vara som har packats upp ur originalförpackningen, är du ansvarig för all värdeminskning av varan som orsakas av att du hanterar varan på annat sätt än vad som är nödvändigt för att testa den på det normala sätt som du annars skulle göra i en fysisk butik. Om föremålet har förlorat i värde och detta beror på att du har använt det på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa föremålets art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av inköpspriset. Det belopp som du kan få tillbaka motsvarar varornas handelsvärde.

Om du har fått en volymrabatt och sedan häver en del av köpet och inte längre uppfyller villkoren för volymrabatten, har du inte längre rätt till värdet av rabatten.

Du kan ångra dig genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller genom att använda standardformuläret för ångerrätt, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte häva ditt köp genom att vägra ta emot varorna utan att meddela oss.

Det finns inget krav på att du returnerar varorna i originalförpackningen, men det är ditt ansvar att se till att varorna är ordentligt skyddade under transporten. Om du är osäker på om du vill behålla det du har köpt rekommenderar vi därför att du behåller lådan och andra förpackningar.

När du har gjort din beställning får du en orderbekräftelse på den e-postadress som du har angett. En beställning kan i regel inte avbrytas eller ändras när du har fått orderbekräftelsen, eftersom vi redan har börjat packa beställningen. Om det är möjligt försöker vi göra en ändring eller avbokning – vänligen kontakta oss så snart som möjligt.

*Vi har valt att förlänga den lagliga ångerrätten från 14 dagar till 100 dagar.

Observera också:
Om varan inte hämtas eller vägras kommer den att returneras till vår adress. Du står för kostnaden för returfrakt och eventuell återtransport av varorna.

Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte sägas upp:

Leverans av varor som sannolikt kommer att försämras eller gå ut snabbt – inklusive alla typer av livsmedelsprodukter,

Leverans av förseglade varor som inte är lämpliga för retur av hälsoskydds- eller hygienskäl och där förseglingen har brutits efter leverans – inklusive förseglade material som kommer i kontakt med livsmedel, t.ex. kaklådor, kakbrickor och liknande som livsmedel kommer i direkt kontakt med.

Återbetalning av köpeskillingen
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om föremålet är värdeminskat drar vi av det belopp som du är skyldig att betala.

Vi återbetalar alla betalningar från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller dock inte ytterligare leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetod vi erbjuder), inom 14 dagar från den dag då vi har mottagit ditt meddelande om avbokning.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde för köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varorna, såvida du inte ger oss ett bevis på att du har returnerat dem.

Läs mycket mer om avbokning och leverans HÄR

Reklamationsrätt
När du handlar med oss som konsument gäller den danska köplagen.
Det innebär att du har 24 månaders garanti.

Om din reklamation är befogad innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, återbetald eller en prisreduktion, beroende på den specifika situationen.

Vi uppmanar dig att noggrant inspektera varorna för eventuella transportskador omedelbart efter att du har mottagit paketet.

Du måste reklamera inom “skälig tid” efter det att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter det att felet upptäcktes anses reklamationen alltid ha skett i rätt tid.

Kontakta oss på [email protected] för att få en returetikett i samband med reklamationer.

Om reklamationen inte är befogad förbehåller vi oss rätten att debitera dig de faktiska fraktkostnaderna.

Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett avsändningskvitto så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.


Integritetspolicy

Läs vår integritetspolicy (GPDR) här.

Klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp är du välkommen att kontakta oss på [email protected]. Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via klagomålsportalen för Nævnenes Hus.

För att kunna reklamera måste den vara eller tjänst du vill reklamera ha kostat minst 1.110 DKK och högst 100.000 DKK. Vid reklamationer av kläder och skor måste priset dock ha varit minst 720 DKK. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.

När du handlar i en e-märkt webbshop kan du få ditt ärende behandlat kostnadsfritt – oavsett belopp. Läs mer här.

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens klagomålsportal här – http://ec.europa.eu/odr

Med reservation för ändringar utan föregående meddelande:
BageBixen.dk förbehåller sig rätten att ändra och uppdatera de villkor som gäller för denna webbplats. Det är därför viktigt att du håller dig informerad om eventuella ändringar.

När du handlar på BageBixen.dk accepterar du våra villkor och returpolicy som beskrivs på denna sida.

Standardformulär för avbokning:

(Denna blankett fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)

Till:

BakBoden.se

Gammelbrovej 4,

Årøsund, 6100 Haderslev

e-post: [email protected]

Härmed meddelar jag er att jag önskar utöva min ångerrätt i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________________________

Beställd den: _______________________________ Mottog den: _______________________________

Konsumentens namn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Beställningsnummer: _________________________________________ Datum: _________________

Villkoren uppdaterades senast den . 18.09.2023

Har vi inte svarat på din fråga? Klicka på“Kontakta oss” så återkommer vi till dig snabbt

FÅ ETT E-POSTMEDDELANDE NÄR VARAN FINNS I LAGER IGEN! Vi meddelar dig när denna produkt finns i lager igen. Vi skickar ett e-postmeddelande till den adress du anger nedan.
E-post Kvantitet Vi delar inte din adress med någon annan, men du ger oss tillåtelse att skicka ett e-postmeddelande om att produkten finns i lager igen.